Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

اصرار دارم کلمه جوايز صادراتي حذف شود و اعتبار اين طرح صرف بازاريابي و تبليغات کالاي ايراني در بازارهاي جهان شود.
محسن بهرامي ارض اقدس، مشاور معاون اجرايي رئيس جمهوري، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، با اعلام اين مطلب اظهار داشت: آنچه که در سال هاي گذشته به عنوان جوايز صادراتي به صادر کنندگان پرداخت شد در واقع جايزه نبود، بلکه مابه التفاوت ثبات نرخ ارز و افزايش تورم بود.
وي افزود: از يک سو نرخ ارز تقريبا طي سال هاي 80 تا 90 ثابت بود و از سوي ديگر فعالان اقتصادي ما با تورم 45 درصدي درگير بودند که اين عوامل منجر به کاهش قدرت رقابت پذيري صادرکنندگان ايران در بازارهاي جهاني مي شد.
مشاور معاون اجرايي رئيس جمهور با بيان اين مطلب که جوايز صادراتي در سال هاي اخير براي جبران مابه التفاوت نرخ ارز و افزايش تورم پرداخت شده است، تصريح کرد: معتقدم که بايد کلمه جوايز صادراتي حذف شده و دولت اعتبار جوايز صادراتي را صرف هزينه تبليغات و بازاريابي کند.
ارض اقدس با بيان اين مطلب که جوايز صادراتي فقط 3 درصد از هزينه صادرات را پوشش مي دهد، بنابراين نمي تواند رقم قابل ملاحظه اي براي صادرکنندگان محسوب شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کالاهاي ايراني در بازارهاي هدف از قدرت رقابت کافي برخوردار نيستند.
مشاور معاون اجرايي رئيس جمهور با تأکيد بر ضرورت فضاسازي براي صادرکنندگان و افزايش قدرت رقابت پذيري کالاهاي توليد داخل متذکر شد: تعرفه هاي غير فني، روابط غيرفني و برخوردهاي غيراصولي با ايرانيان، از جمله مهمترين مشکلات صادرکنندگان ايراني است که بايد به سرعت مرتفع شود.

 

1
تاریخ: شنبه 21 تیر 1393