گزارش جامع تحلیلی و تحقیقی «تاثیر جنگ 12روزه بر کسبوکارها» توسط اتاق تهران با همکاری گروه ایرانتلنت منتشر شد. این گزارش که با انجام یک نظرسنجی از 55هزار مدیرعامل و صاحب کسبوکار تدوین شد، به شرایط کسبوکارها در دوران جنگ و پساجنگ میپردازد و یک راهنمای سیاستگذاری و مدیریت است.
این گزارش هم سیاستگذار را در اتخاذ تدابیر مناسب و طراحی سیاستهای کارآمد برای حفظ تابآوری اقتصاد و صیانت از کسبوکارها در برابر بحران بهوجود آمده یاری میرساند و هم به مدیران و فعالان اقتصادی برای اتخاذ تدابیر راهبردی برای مواجه با وضع کنونی کمک میکند.
جنگ 12روزه اسرائیل علیه ایران اسلامی، بهرغم پیامدهای ناگواری که بر مردم ایران تحمیل کرد، صحنههای درخشانی از همبستگی مدنی همه اقشار و گروههای اجتماعی را در صیانت از کیان کشور در مقابل متجاوزان نیز به نمایش گذاشت که برکسی پوشیده نیست. فعالان اقتصادی و کارآفرینان نیز که حامل اصلی جریان زندگی اقتصادی کشور هستند، همچون همه آحاد جامعه در این صحنه بزرگ نقشآفرینی کردند تا جریان زندگی در ایام جنگ تداوم داشته باشد.
با این وجود، این جنگ به فضای کسبوکارهای کشور خساراتی جدی تحمیل کرد که بهدلیل عدم وجود مستندات و دادههای کافی، کمتر مورد توجه سیاستگذار قرار گرفته است. از این رو اتاق بازرگانی تهران بهعنوان نماینده بخش خصوصی وظیفه خود دانست که با ارائه گزارشهای شواهدمحور، سیاستگذار را در اتخاذ تدابیر مناسب و طراحی سیاستهای کارآمد برای حفظ تابآوری اقتصاد و صیانت از کسبوکارها در برابر بحران بهوجود آمده یاری رساند.
اتاق تهران با همکاری ایرانتلنت از طریق روشهای علمی و نظاممند دیدگاهها و تجربیات فعالان کسبوکار را جمعآوری، تحلیل و بهصورت شفاف در عرصه عمومی منتشر کرد تا مبنای تصمیمگیری واقعبینانه قرار گیرد. این گزارش هماکنون منتشرشده و در دسترس علاقمندان و خوانندگان قرار گرفته است.








